Защо да киснем ядки, бобови и зърнени храни ?

❓ Защо да киснем ядки, бобови и зърнени храни
Краткият отговор има две части:
за да ги усвояваме по-добре ⬅️➡️ за да не затрудняват храносмилането ни
Ядките, бобовите и зърнените храни съдържат две вещества – ензимни инхибитори (силни защитници на семената в почвата от процесите на гниене) и фитилова киселина (помага за снабдяването на семената с важни хранителни вещества). В тези си роли те не са необходими на нашето тяло, като включително пречат на усвояването на храната от организма ни, а могат да доведат до неприятни храносмилателни проблеми и дискомфорт.
❓ Какво постигаме, ако накиснем ядки, бобови и зърнени:
✔️ Ензимните инхибитори се неутрализират
✔️ Фитиновата киселина се отделя във водата
✔️ Увеличават се полезните вещества
✔️ Отделят се токсините от тях
✔️ Глутенът и протеините в тях стават по-лесни за усвояване
❗️ Водата от кисненето трябва да се изхвърля, а накиснатите ядки, бобови и зърнени – да се изплакват добре.
👆 Полезен съвет: накисването е още по-ефективно, ако във водата се добави малко натурален оцет, сода бикарбонат или лъжица суроватка (кисело мляко).
Това накисване е особено важно за захранвани бебета и малки деца, които все още са с несъвършена храносмилателна система.
👇 Разгледайте ориентировъчни периоди за накисване на ядки, бобови и зърнени. 👇
Тези периоди служат само за ориентир. Ако не ви стигне времето и накиснете за по-малко, не се притеснявайте – пак е нещо.