Какво да ядем през лятото

Какво да ядем през лятото, за да се чувстваме добре

Кои са храните, на които трябва да наблягаме, особено през летните месеци, ако искаме да се чувстваме и изглеждаме добре.

Царевица на кочан, но не подправена с масло и сол, е богата на фибри, нискокалорична храна, която ще си засити, без да трупа излишни калории в организма ви.

Диня. Едно солидно парче диня ще рехидратира тялото ви, след дългия ден, прекаран на слънце. Все пак 90% от съдържанието на плода е вода. Освен това в нея има и ликопен, който се бори с раковите клетки.

Студен чай, но не тези, които се предлагат в търговската мрежа, а приготвен от вас самите. Така ще се сигурни, че ще се разхладите в летните жеги и няма да товарите организма си с всички вредни оцветители и изкуствени подсладители. Една торбичка черен или зелен чай е също толкова полезна студена, колкото и топла.

Плодова салата. Кога, ако не през лятото можем да се радваме на изобилието от свежи плодове. Доказано е, че консуматорите на плодове тежат по-малко от тези, които ги избягват.

Ако това не е достатъчна причина да идете до пазара, то знайте, че сините, лилавите и червените плодове са супер силни антиоксиданти, наситени са с витамини, а някои от тях могат да ви снабдят с препоръчителното количество фибри за деня, като горските плодове например.

Скара. Наблягайте на грилованото месо и зеленчуци, не само защото е вкусно, но и защото, така приготвено месото е нискокалорично, а зеленчуците ще ви снабдят с антиоксиданти абсолютно неусетно, просто докато си хапвате вкусно на двора.

Тиквички, приготвени на скара, а защо не и сурови, съдържат само 20 калории за една чаша, 0 мазнини и 35% от дневния прием на витамин С.

Скариди, които може да хапвате за лек обяд, следобедна закуска или като предястие на вечерното парти. Те осигуряват 14% от дневния прием на желязо, а в 85 грама има по-малко от 100 калории.