„ДИВИКА“ ООД е фирма, занимаваща се диворастящи гъби, горски плодове и плодови сокове, която съумя да създаде и внесе истинския плодов сок в ежедневието на разумните хора. Нейните нови продукти разрушиха стереотипа на промишлено произведените и овкусени сокове, и разкриха естествения вкус на българските плодове.

Компанията предлага директни плодови сокове, които са опаковани веднага след изстискването и пастьоризирането им1. Това са директни сокове (сокове, които не са от плодов концентрат) от

здрави; узрели; пресни, охладени или замразени плодове, който сок е получен чрез директно пресоване или пасиране и е подложен на нежна пастьоризация от 80-84оC в зависимост от киселинността (pH) на плода. Всички сокове, произвеждани от фирмата са мътни сокове, които не се подлагат на избистряне с колоидно-химични или биохимични методи. Соковете са от един плод или комбинация от плодове (смесен сок). Те са с 100% плодово съдържание и към тях не се добавят никакви вода, захар, консерванти, оцветители, подсладители или други добавки. Соковете съдържат типичните за сока на плода естествени захари, цвят, аромат и вкус.

Соковете от пресован и/или пасиран плод, които се пастьоризират и опаковат веднага след изстискването на плода, се наричат директни сокове. Както и при прясно изцедения сок (fresh), при директните сокове няма добавена вода, захар, подсладители, овкусители, оцветители, консерванти, избистрящи вещества или каквито и да било добавки. Директните сокове се отличават от соковете на пазара по това, че за производството на останалите сокове се използва плодов концентрат. Плодовият концентрат е продукт на преработвателната промишленост, които се получава от високо-температурен процес, при които се отнема част от естествената вода на плода. Процесът на концентрация е характерен за 99% от предлаганите сокове и води до значителна загуба на аромат, вкус и вода, и до пълна загуба на витаминно съдържание. Водата се отнема, за да се намали теглото на сока с цел оптимизиране на разхода по транспортиране до фирмите, занимаващи се с производство на сокове от концентрат. Тези фирми купуват концентрат от всяка точка на света и възстановяват отнетата вода.

Някои от фирмите възстановяват количеството единствено на отнетата вода, а други добавят повече, което налага добавяне на захар, оцветители, ароматизатори, консерванти. Директните сокове са с много по-високо качество на продукта в сравнение със соковете от концентрат, защото притежават по-богата хранителна и витамина стойност, нямат никакви добавки, те са с по-богат вкус и аромат, и са пакетирани непосредствено след извличане на сока.

Описание на продукта:

100% плодово съдържание и към тях не се добавя вода, захар, подсладители ,консерванти,

оцветители, ароматизатори, или други добавки. Соковете съдържат типичните за сока на

плода естествени захари, цвят, аромат и вкус.

Брандиране

За своите сокове компанията е разработила марката .. Идеята на името е изградена около концепцията, че чаша със сок NABERINI е чаша с прясно изцеден плод, набран директно от природата и приготвен специално за Вас – нашият любим клиент. Соковете NABERINI сближават нашите клиенти с природата, защото те са висококачествен продукт, произведен с висококачествено оборудване, но и защото носят радост, щастие и свобода. NABERINI е транскрипцията на латиница на две български думи: „НАБЕРИ“ и „НИ“. Ето защо компанията е избрала като лого на продукта дърво, чието стъбло е ръка, която откъсва плодчета от едно дърво. В същото време NABERINI носи в себе си смисъла за диворастящи плодове (berries), които са важна съставка на соковете NABERINI.

Производствен процес

Производството на соковете се основава на висококачествен процес на производство в поток, при който се съкращава времето на преработка; драстично се намалява времето на излагане на сока на влиянието на кислорода; намалява се възможността от замърсяване на сока от хора или околната среда; запазват се естественият аромат и вкус, и, в най-голяма възможна степен, се запазват витаминната и хранителната стойност на продукта.

В зависимост от методологията на изцеждане сокове биват:

Пастьоризация

Студено-пресованите и смесени сокове се пастьоризират незабавно след изцеждането им. Целта на пастьоризацията е да удължи сока на годност на опакования продукт чрез намаляване на броя на живите патогенни бактерии до ниво, при което е много малко вероятно да предизвикат болести. Пастьоризацията удължава срока на годност поне до 1 година при условие, че пастьоризираният продукт се съхранява както е указано. Температурата на пастьоризация зависи от киселинността на продукта, като продуктите с по-ниска киселинност преминават при пастьоризация при по-висока температура. Пастьоризацията внимателно се контролира, за да се постигне желания спад в патогенните организми, като същевременно се следи за запазване на вкуса и качеството на продукта, които като цяло се влияят отрицателно от високата температура. Киселинността се измерва за всяка партида и се взима предвид при определяне на температурата на пастьоризация.

Опаковки

Веднага след пастьоризацията на соковете се прави горещо пълнене при температури около 80-84оC в следните опаковки:

– 3 л. метализирана торба от типа „бег-ин-бокс“ (bag-in-box), която за се поставя във външна опаковка картонена кутия;

– 750 мл стъклена бутилка от зелено стъкло с капачка „туис-оф“ (twist-off cap)

– 200 мл стъклена бутилка от зелено стъкло с капачка „туис-оф“.

Стъклената опаковка от оцветено стъкло и метализираното фолио имат редица предимства пред

другите видове опаковки, защото: не оказват влияние върху вкуса и цвета на продукта;

възпрепятстват вредното въздействие на слънчевата светлината; не позволяват навлизане на

кислород, вода или микроорганизми, и запазват термичната устойчивост на продукта.

Срок на годност

Високото качество на суровините, производствения процес и опаковката гарантират срок на годност надвишаващ едногодишен период. Независимо от това, фирмата показва срок от 1 година като срок на годност на продуктите си. След отваряне продуктът трябва да се съхранява в хладилник и да се консумира в рамките на 14 дни за опаковка бег-ин-бокс и до 3 дни за стъклена опаковка. Опаковката бег-ин-бокс има срок на годност след отваряне от 14 дни, защото при изливане на сок от нея обемът й се свива и няма навлизане на кислород в опаковката, което принципно има отрицателно въздействие върху сока и вкусовите му качества. Липсата на каквито и да е консерванти прави продукта податлив на ферментация.

Соковете на фирмата са произведени за ценителите на добрата храна, и естествения вкус и аромат на храните. Това може да са млади и динамични, или улегнали и здравословно-мислещи хора.

Продуктът е идеален за деца, тъй като поради засиления си метаболизъм те са по-уязвими от възрастните на отрицателното влияние на химическите вещества. Децата трябва да консумират единствено естествени продукти без химически добавки или добавени захари.

Производството на сокове е свързано с внедряването на съвременни производствени мощности и технологични схеми според пазарните изисквания за качество, хигиена, безопасност и трайност на произвежданите храни.