А защо риба?

Tърсим бързи рецепти! А днес залагаме на не какви да е, а с риба.
Рибеният свят е необятен и ние сме големи любители на рибата, прясна, нежна, топяща се в устата. А децата определено схващат тенденцията. А защо риба?
✔️Тя ни дава безценни омега 3-мастни киселини, аминокиселини, витамини, калий, магнезий, фосфор и т.н.
✔️Редовната консумация на риба подпомага метаболизма, нервната система, зрението и ни носи още много ползи.
Споделям с вас три лесни начина за приготвяне на риба, които са ми за „вечерята набързо“. Спазваме правилото 1 кг = 60 минути. Тоест, риба около 300 г се готви 17-18 минути. Ако поръчаната риба се окаже по-голяма от очакваното, можете да я нарежете на порции и пак да я сготвите бързо. Тези рецепти са на фурна, но можете да импровизирате и на плоча или скара.
Сега, дръжте си 👒и очаквайте да огладнеете 👇
1️⃣Ципура, полегнала в сол на кристали. Подразбира се, че рибата се покрива със сол и се пече според теглото в загрята фурна на 200ºC.
2️⃣Котлети от риба тон, печени на фурна върху легло от лимон. Като нарежете една риба тон на котлети, всеки от тях ще тежи около 50 г (или повече, ако рибата е по-голяма), така че обикновено 10-тина минути са достатъчни за изпичане.
3️⃣Лаврак, печен върху канапе от картофки. Нарязани на тънки шайби картофки, отгоре осолен лаврак, гушнал в себе си стрък пресен лук и резени лимон. Според теглото, ще са достатъчни около 20 минути на 200ºC. Нежният лимонов вкус се разпределя от рибката до гарнитурата, а ароматът и вкусът са с една дума – на морско лято.