Черешите – витаминна бомба в началото на лятото

Черешите имат кратък плодов сезон и бързо презряват, затова се възползвайте сега. Когато хапвате череши, не само се наслаждавате на страхотен вкус, но и набавяте организма с редица полезни вещества.

Чершите съдържат мощни антиоксиданти, които предпазват клетките на тялото от свободните радикали. Това са хидроксикаминова киселина, перилов алкохол и антоцианини. Вкусните череши са богати на фитохимикали.

Този сладък плод е добър източник на витамин С и калий.

Черешите са естествен източник на диетични фибри.

Ето няколко причини да консумирате череши

Срещу подагра

Подаграта се получава, когато в кръвта се натрупа голямо количество пикочна киселина, което води до подуване и възпаления. 300 – 400 г пресни череши на ден намалява това количеството с 15 – 20%.

При болки в мускулите

Пресни череши или сок от плода са отлично средство за облекчаване на болките в мускулите по естествен начин. Ако имате сериозна физическа активност и натовареност, запасете се с череши.

Срещу диабет

Хората имащи диабет не могат да консумират всички плодове. Черешите са подходящи за тях, тъй като имат нисък гликемичен индекс – 22.

Срещу проблеми със сърцето

Черешите са храна за здраво сърце. Антоцианините в тях намаляват риска от високи нива на лошия холестерол и високото кръвно налягане, едни от основните фактори свързани със заболяванията на сърцето

За плосък корем и отслабване

Черешите са супер храна ако искате плосък корем. Консумирайте редовно череши и ще предотвратите натрупването на мазнини в коремната област. Черешите са сладки и засищащи, съдържащи антоцианини, които активират молекули в тялото. Те пък задействат изгарянето на мазнини и предотвратяват натрупването им.

При артрит

Черешите съдържат много вещества с антивъзпалително действие, които облекчават болките при възпаление остеоартрит.