Здравословно хранене за подсилване на имунитет срещу вируси

Как да подсилим имунитета си срещу вирусите?

Здравословното хранене е основният път към силният имунитет

 

Балансираното и разнообразно хранене ни осигуряват добре функционираща имунна система. Включвайки ежедневно в менюто си риба, плодове, зеленчуци и млечни продукти, вие допринасяте за стимулирането на имунните клетки.

Събрали сме няколко полезни храни срещу борбата с вирусите:

 

Броколи

Едни от най-богатите зеленчуци на витамини и антиоксиданти. които съдържат сулфорафан са броколите. Сулфорафанът спомага за активирането на лимфоцитите – белите кръвни телца, които се борят с настинките и гриповете. Приготвянето на пара на броколите им спомага за запазването на всички полезни съставки. Броколите могат да се съчетават с различни храни, които са богати също на сулфорафани като репички, уасаби и горица.

 

Цитруси

Едни от най- богатите на витамин С плодове са цитрусите. Подобно на броколите и цитрусите повишават нивата на белите кръвни телца, като спомагат в борбата с инфекциите. Необходимо е ежедневно да набавяме витамин С, защото той не се съхранява в организма. Друга полезна полза от вкусните и полезни цитруси е влиянието им върху гените и генната активност.

 

Чесън

Няма как да не споменем и според българските предания, най- големият враг на всички вируси, без значение от естеството им – чесънът. Някой от полезните съставки, които се съдържат в чесъна помагат за потискат образуването на тумори. Друг имуностимулант, който се съдържа в него е алицинът. Подобно на предните две храни и той подпомага образуването на белите кръвни телца, които от своя страна унищожават бактериите и причинените от тях вируси. Друга полза от прибавянето на чесън към менюто е големият процент ефективност в борбата с риновируса, които позволява развиването на настинките и гриповите състояния. За запазване на изключително полезните свойства на чесъна се препоръчва сурова консумация.

 

Джинджифил

Много хора обичат да пият запарени билки като чай. Добавяйски джинджифил в чая, стимулирате отделянето на неговите подсилващи имунитета противовъзпалителни и антимикробни свойства.

 

Куркума

Подговили сме и няколко полезни подправки. Една от най- ефикасните е куркумата, която съдържа антиоксидантни и противовъзпалителни свойства. Активната съставка, която ни предпазва от вируси, възпаления, ракови заболявания и гъбични инфекции е куркуминът. В менюто ви може да съчетаете куркумата с черния пипер, който ще предаде на ястието още по- наситени вкусове. Както споменахме куркумата подпомага подтискането на разпространението на възпаления, които от своя страна водят до хронични заболявания.

 

Канела

Канелата е еквивалентна на куркумата по противодействие на вирусите, защото е т.н. й сладък вариант. Включването на канелата в менюто ни е изключително лесно, защото тя е съвместима с много любими десерти. Възможно е и смесването и са тахан, поръсването й върху закуската с овесени ядки, дори и прибавянето й към кафето. Тази ароматна подправка е ефективен метод за справянето с гриповете и настинките.

 

Мляко

Други полезни продукти в борбата с вирусите са козе кисело мляко и краве кисело мляко или овче кисело мляко. Препоръчва се използването на продукти, които не са подсладени със захар. Ако искате да получите по- сладък вкус може да използвате био мед със здравословни плодове. Киселото мляко е основен източник на витамин D, които подсилва естествената защита на организма ни срещу болестите.

 

Витамин Е

Витамин Е, е считан за втория полезен и лесно набавящ се витамин след С. Ядките, които съдържат най- голям процент от този витамин са бадемите. Консумирането приблизително на 46 цели бадема (около половин чаша) е достатъчно за набавянето на дневното количество витамин Е.