закуска

Закусвате ли здравословно?

Какви хранителни вещества трябва да си набавим сутрин?

През нощта докато спим клетките в тялото ни се регенерират и сутрин след сън всички хранителни съставки са изчерпани. За да изпълним тялото отново с енергия трябва да му набавим полезните мазнини, въглехидрати и белтъчини.

Закуската е най-важното хранене за деня, но не просто да хапнете нещо, а какво.
Подходящото време за закуска е в часовете между 7 и 9.
Най-важната първа стъпка след като станем от сън е да осигурим на тялото вода и да го прочистим от токсините. Затова стартирайте с чаша топла вода, да промие организма.

 

Второто важно нещо е да се заредим с енергия, същевременно да не влияем на кръвната захар. За тази цел подходящите храни присъстващи в закуската трябва да са балансирани – 1/3 от дневната доза белтъчини, 1/5 мазнини, 2/3 въглехидрати, витамини, минерали.

Белтъчините засищат за целия ден. Може да се набавят от млечните продукти – извара, сирене, мляко и яйца.

Въглехидратите /бавните/ осигуряват енергията, за да се събуди организма.

Мазнини – ненаситените, защото се усвояват по-бързо. Подходящи са маслините и орехи.

Плодове и зеленчуци – нетипични за сутрешно хранене, но необходими за набавянето на витамини и минерали. Добре е това да бъдат сезонните.

Закуската трябва да е комбинацията от достатъчно количество фибри и протеини. Те подхранват мускулите, засищат за дълго време, поддържат нормално нивото на кръвната захар, подобряват храносмилането, нормализират обмена на мазнини. Подходящи са овесени ядки и пълнозърнест хляб.

Ето няколко примера какво да закусвате, за да дарявате на тялото си здраве.

  1. Филийка черен хляб, препоръчително препечен за по добро храносмилане, намазана с извара и краставица или доматче отгоре.
  2. Кисело мляко с овесени ядки и плодове според сезона, за предпочитане горски.
  3. Омлет към който може да добавите пресни зеленчуци.
  4. Бързи здрадословни палачинки – 2 яйца с един банан пасирани и запечени на тефлонов тиган без мазнина.